Slank de zomer in dankzij deze vijf (eenvoudige!) tips

5 conseils simples pour retrouver la ligne cet ete | Slank de zomer in dankzij deze vijf tips

Heeft de winter je enkele kilootjes extra bezorgd? Wellicht wil je die zo snel mogelijk weer kwijt, zeker nu de mooiste dagen van het jaar eraan komen. Mission impossible? Nee, met gezonde en eenvoudige voedingsgewoontes lukt dat wel. Volg de gids!
Wie in snel tempo opnieuw een strakke lijn wil, laat zich weleens verleiden door zogenaamde wonderdiëten. Ze beloven je vijf kilo minder in amper één week tijd. Alleen, zodra je opnieuw gewoon eet, hangen de kilo’s er meteen weer aan. Dat is het beruchte jojo-effect. Hoe je dat vermijdt? Stop met aan onthouding te doen en neem op lange termijn gezonde voedingsgewoontes aan. Dit zijn er alvast vijf!

1. Veel groenten en fruit

Kilootjes bestrijden doe je met groenten en fruit. Hun grootste troeven? Ze hebben een laag caloriegehalte en zijn uiterst voedzaam. Ze bevatten namelijk veel vezels en die zwellen op in de maag. Bijgevolg krijg je minder snel honger en eet je minder. En ze zijn ook nog eens goed voor de gezondheid! Voeg ze stap voor stap toe aan je maaltijden: ’s middags een broodje vol rauwkost, een fruitsla als vieruurtje en ’s avonds een heerlijk soepje.

2. Water als ultieme bondgenoot

Aangeraden wordt om 1,5 l water per dag te drinken. Die hoeveelheid heeft ons lichaam nodig om naar behoren te werken. Deze tip is nog nuttiger tijdens een dieet: water geeft je namelijk een verzadigd gevoel en helpt bij de afvoer van vetten. Neem altijd een drinkbus met water mee, zodat je het niet vergeet. Drink regelmatig, en niet alleen als je dorst hebt. Vind je water nogal saai? Voeg dan schijfjes citroen of komkommer toe om wat te variëren, of drink thee.

Kies voor gezonde voedingsgewoontes!

3. Minder suiker en vetten

‘Dieet’ betekent ‘minder calorieën’. Dat is een basisregel en vergt slechts een kleine inspanning: beperk je inname van snelle suikers en vetten. We denken dan aan die croissant ’s ochtends vroeg, dat klontje suiker in de koffie en het gebakje dat ernaast ligt … Zwicht je toch voor de drang naar zoetigheden? Kies dan voedingsmiddelen met inuline, een vezel die gebruikt wordt als vervangingsmiddel voor vetten, of oligofructose, een suikervervanger. Beide natuurlijke bestanddelen zijn afkomstig van de cichorei.

4. Licht avondmaal

De kans is groot dat je lichaam de calorieën van het avondeten niet verbrandt. ’s Avonds zijn we immers minder actief en zitten we liever knus voor de buis. Het probleem is dat onverbrande suikers worden opgeslagen als vetten. Eet dus een lichte maaltijd, tenzij je nog naar de zumba moet of een nachtelijk blokje om gaat lopen. En stop met snoepen. Je favoriete serie zal het voortaan zonder chips moeten doen!

5. Beter bereiden

Kies bewust voor bereidingswijzen die geen of weinig vetstof (zoals olie of margarine) vereisen. Tijd voor een stukje vis in papillot, vlees op de grill (of op de barbecue) en gestoomde groentjes! Overbodige vetten schrappen is heus niet moeilijk en zo leer je nog eens nieuwe smaken kennen.

Prodia® broodbeleg met speculoossmaak

Het broodbeleg van Prodia® bevat natuurlijke zoetstoffen en heeft een extreem laag vetgehalte. Een interessant en kwaliteitsvol alternatief voor klassiek zoet beleg!

Meer info

Nood aan meer tips om stralend de zomer in te gaan? Word lid van onze community op Facebook en Instagram!