Een geslaagde vakantie … ook voor je darmtransit!

Des vacances agréables… aussi pour votre transit!

Het aftellen naar de vakantie kan beginnen! Bikini, oplader voor de smartphone, zonnecrème …, de belangrijkste zaken zal je zeker niet vergeten in je valies te stoppen. Maar reizen kan je darmtransit verstoren. Denk er dus ook aan om een middel mee te nemen en om je gewoontes aan te passen.

Een verstoorde darmtransit is een van de meest voorkomende reisongemakken. Een lange en vermoeiende reis kan de spijsvertering serieus in de war brengen.

Verandering van gewoontes

Of je nu met de auto of het vliegtuig reist, sowieso zal je urenlang moeten neerzitten. Hierdoor beweegt je lichaam veel te weinig. Bovendien drinken de meeste mensen onderweg te weinig om niet te veel plaspauzes te moeten inlassen. Dat kan verschillende redenen hebben: niet te lang onderweg willen zijn, of de buurman of -vrouw in het vliegtuig niet willen storen. De doorgaans slechte hygiëne van de toiletten onderweg nodigt daarvoor natuurlijk ook niet uit. Daarbij komt nog dat de buitenlandse eetgewoontes danig kunnen verschillen met die van thuis. Met als gevolg dat je darmtransit een stuk minder vlot gaat … Na de vakantie herneem je dan weer het normale patroon. En dan kan het gebeuren dat jouw toiletbezoek verdubbelt.

Een verstoorde darmtransit is een van de meest voorkomende reisongemakken.

Enkele tips

Wegens al die veranderde eetgewoontes krijg je een verstoorde darmtransit en een minder geslaagde vakantie. Maar door op een paar kleine en simpele zaken te letten, kan je volop van je welverdiende vakantie genieten:

  • Drink: ongeveer 1,5 l water per dag.
  • Beweeg: neem de trap in plaats van de lift, zwem enkele baantjes in het zwembad, maak een wandeling langs het strand, maak een wandel- of fietstocht …
  • Eet vezels: ga eens naar de plaatselijke markt om er appels, peren, sinaasappelen of mango’s te kopen.
  • Neem een middel mee op basis van planten en prebiotica: de plantenextracten dragen bij tot een vlotte stoelgang. Daarenboven verhogen ze het intestinale comfort. Prebiotica ondersteunen in één klap je darmflora. Bovendien hebben ze een synergetische werking op de plantenextracten.
Fit-O-Trans®

Om een moeilijke darmtransit te stimuleren, zit er in Fit-O-Trans® tabletten een combinatie van rabarber, de vrucht van de kassieboom, artisjok, venkel en prebiotica.

Meer info


Zin om je aan te sluiten bij de Revogan-community zodat je een heleboel gezondheids- en welzijnsinfo krijgt? Ga dan naar onze Facebook en Instagram pagina’s!